Archives

Happy New Year!!!

I wish you all a wonderful New Year linking a post in a blog dealing with lentils that cannot be lacking in the “cenone” we prepare to welcome the midnight! 🙂

Post from blog

lenticchie-e-cotechino

Advertisements

5+1 cose da fare assolutamente a Lucca!

cominciamo con 5+1 consigli per visitare Lucca!

atuttarte

Lucca è una città piccola. Tuttavia il centro storico di Lucca ha molte cose da vedere. Tantissime chiese disparate in quasi ogni via, tantissima storia e arte con musei che ricordano le origini della città e il suo sviluppo soprattutto in epoca medievale.

Ho deciso quindi di cercare di riassumere le bellezze di Lucca in 5 punti +1. Sono dei must, che anche per chi si ferma solo 1 giorno dovrebbe cercare di vedere questi posti che provano a riassumere la magia di Lucca.

1) Come già detto, a Lucca dominano le chiese. Ci sarebbero molte chiese importanti ma le più famose, e più belle secondo me, sono 3:

         -San Frediano, che con il suo grande mosaico su fondo oro entra e resta nelle menti di chiunque la veda.

10 cose lucca 15.jpg

 – San Michele in foro, il nome ci da già un indizio. La chiesa si chiama in…

View original post 375 more words

oh oh!

I haven’t been writing for a long time… but it doesn’t mean that there was nothing to tell!
It only means that I had no time to sit, relax and write… 😦
This tourist season has been really busy: I have been working as a Local guide in Lucca, I ran the B&B with my family, my son Iacopo got his driving license and so I said goodbye to my little car, our 6 cats are wealthy and Lucca is amazing as usual!
I also definitively decided not to change (at the moment..) the colour of my hair so I keep them white as Mother Nature set and you can see how I look like now:

anto-07-2016

see you soon in Lucca! 🙂